Zdravé chudnutie – zabudnite na vylihovanie!

Ľudia, hlavne ženy, by si mali uvedomiť jednu vec. Ak sa do úbytku hmotnosti raz vydáte, je to nenávratný proces, ktorý treba dodržiavať. Je to veľký krok dopredu, a preto sa netreba vracať k minulým návykom, ktoré vás vedú k ďalšiemu narastaniu tukových buniek, z ktorých sa vytvárajú v podbrušnej dutine tukové väzivá. Keď sa tzv. adipocyty rozrastajú, je treba ich rast zastaviť – v tele človeka ich je prirodzene veľa, záleží od mnohých faktorov, ako je  spravidla pohlavie. Tukové bunky sa vedia len zväčšovať, nedelia sa, no i to im stačí k vytvoreniu veľkých zásob v tele. U žien je ich viac než u mužov, ale za náš život sme už videli mnoho pivných brušiek. Ak chceme teda nárastu hmotnosti zabrániť, prvým krokom bude zmena jedálneho lístka.

fitnes

Je jasné, že mastným jedlám a občerstveniu vo fast-foodoch je koniec. Všetky polotovary, čipsy, či sladkosti – tomu všetkému sa musíte vyhýbať. Jeden deň v mesiaci si však môžete dať oddych a dať si aj nezdravé jedlo, pretože telo ho vlastne aj potrebuje. Je to však veľmi riskantné, pretože môžete spadnúť do toho, odkiaľ ste začali, a to predsa nechcete. Takže raz za mesiac – ani viac ani menej ! Je nutné poskladať si jedálniček podľa obsahu určitých nutrientov, čiže živín prijímaných v potravinách. Medzi základné látky patria bielkoviny, tuky a sacharidy.

Tieto si najlepšie roztrieďte podľa odporúčaných denných dávok, ktoré určite nájdete aj na internete. Jedálniček by mal byť zostavený podľa vášho osobného programu, či máte sedavú prácu, alebo si zájdete do posilky. Energiu, ktorú zo seba vydáte, musíte samozrejme stále dopĺňať, inak môžu nastať zdravotné problémy. Vo vašom stravovacom programe je tiež nutné zohľadňovať dôležité vitamíny a minerálne látky, ktoré telo obzvlášť potrebuje pre svoju správnu funkciu a zdravotný stav. Musíte prijímať aj ovocie a zeleninu bohaté na rôzne telu prospešné látky, medzi ktoré patria aj známe antioxidanty, ktoré zabraňujú škodlivým radikálom spôsobovať oxidačné procesy.

meloun

Ak teda chcete schudnúť, neváhajte ! Nezabúdajte na správne zdravé jedlo, dodržujte pitný režim a pohybujte sa ! Pohyb je zdravší než diéta. Redukčné diéty, ktoré zabraňujú telu prijímať určité zložky potravy náš organizmus oslabujú, takže si skôr ublížite. Diéta je skôr ničiteľom zdravia, nie pomocníkom pri chudnutí.

Zdravé chudnutie – zabudnite na vylihovanie!
4 (80%)2